Winkel
De functionele verbeteringen van het Kunsthalgebouw, met de Kunsthalwinkel gepositioneerd in het entreegebied, hebben zich sinds de heropening in februari 2014 reeds in de praktijk bewezen. De inkomsten van de Kunsthalwinkel, een mix van museumshop, concept store en souvenir winkel en sinds 2014 in eigen beheer van de Stichting Kunsthal, zijn in 2015 gestegen. Het aanbod van vernieuwende, duurzame en kwalitatieve artikelen blijkt de moeite waard om een rondje voor om te fietsen, op zoek naar een origineel cadeau.
Regelmatig wisselt de winkel van assortiment met nieuwe producten die aansluiten op de uiteenlopende tentoonstellingen in de Kunsthal zoals tentoonstellingscatalogi, posters, boeken en exclusieve kunstenaarsuitgaven. In de vaste collectie vindt de bezoeker producten en cadeau-artikelen waarin kunst, architectuur en design centraal staan met veel aandacht voor Rotterdamse makers en speciale Kunsthal ‘branded’ artikelen.
Pop-Up Store bij grote tentoonstellingen
Bij grote tentoonstellingen in de Kunsthal waarbij een uitgebreid aanbod aan exclusieve artikelen voor jong en oud verkrijgbaar is, wordt bij de tentoonstelling een Pop-Up Store geplaatst. De succesvolle ‘Keith Haring Pop Shop’ in HAL 2 heeft sterk bijgedragen aan de toegenomen omzetcijfers. Deze volledig in stijl ingerichte winkel aan het einde van de tentoonstelling verkocht Keith Haring catalogi en aanverwante producten. Naast Keith Haring T-shirts, tassen, mokken, kinderkleding, speelgoed en interieurdecoratie ontbraken natuurlijk ook de typisch jaren 80 buttons niet.
Natuurlijk blijven er altijd zaken te wensen over, en in 2015 zijn plannen gemaakt om het entreegebied nog efficiënter in te richten door een koppeling te maken tussen entree- en winkelbalie. Wij zijn voornemens om daar in 2016 uitvoering aan te geven.